Mustafakemalpaşa'da Tek, Kendi Elektriğini Kendi Üretiyor! Mustafakemalpaşa'da Tek, Kendi Elektriğini Kendi Üretiyor!
Şoförler Ve Otomobilciler Odası Başkanı Ş. Vahit Girgin açıklamasında şu ifadeleri kullandı; Son aylarda akaryakıta yapılan çok sık ve yüksek seviyeli zamlar ülkemiz ve ilçemiz taşımacılarını her branşta zarar ettirmekte. Bazen de çalışamaz hale getirdiği bir gerçektir. Milli Eğitim Taşımalı sisteminde faaliyet gösteren otobüs ve minibüsçü esnafımız 2021-2022 Eğitim yılı dönemi taşıma ihalelerini 2021 yılı Haziran – Temmuz ayları gider maliyeti hesabı ile ihale aldıklarında otomobil sektörünün ana gideri olan mazot 7.30 TL civarlarında iken hesap yaparak taahhütte bulundular. Bugünlerde 10/03/2022 tarihi itibariyle mazot fiyatları  22.91 TL. litre fiyatlara ulaşmış minibüs ve otobüs ile servis yapan üyelerimizin hesapları alt üst olmuş ve zarar etmektedirler. Aracının deposunu doldurmak bir yana günlük – seferlik yakıt temini bile imkansız hale gelmiştir. Ayrıca aylık "Hakediş" ödemelerindeki sarkmalar başta akaryakıt ödemeleri, araç tamir bakım ödemeleri, vergi yükümlülükleri aksamaya başlamış yetişilemez hale gelmiş meslektaşlarımız kontak kapama noktasına gelmişlerdir. Taşımacılık sektörünün diğer branşlarında da durum farksız olup, işyeri personel taşımacılığı yapanlar, mahallelere (köy) yolcu taşımacılığı yapanlar, şehir içi yolcu taşımacılığı yapanlar, sözleşmelerindeki sadece akaryakıt farklarını bile alamazken akaryakıtın yarattığı piyasa etkenleri meslektaşlarımızı üyelerimizi kontak kapama noktasına getirmiştir. Şehirler arası yük taşımacılığı yapanlar fiyat yüksekliğinden dolayı otobanları kullanamazken mazotun bugünkü litre fiyatları ile gidecekleri yol mesafesi, sefer başı  maliyetleri küçük bir esnaf sermayesi seviyesine gelmiş olup, mazotun dışında  vergi yükümlülüğü, lastik, yedek parça, amortisman, uzun yolda yetmeyen 1 şoförden ziyade 2.şoför maliyetleri de hesaplandığında uzun yol nakliyesi yapan nakliyeci ve üyelerimizin hangi şartlar içerisinde olduğu kolayca tahmin edilebilmektedir. Taksicilik yapan esnafımızın almış oldukları fiyat tarifeleri daha uygulamaya geçmeden yeni bir tarife belirleme zorunluluğu ve kullanılan taksimetrelerin her seferinde ayar yaptırma zorunluluğu üstelik taksimetre ayarının ilçemizde yapılamamasının da il merkezine giderek yaptırmak zorunda kalmaları zaman ve masraf açısından ayrı bir külfettir. Taksimetre ayarı yapılmadan çalışma şansı olmaması ancak çalışma durumunda olan taksici esnafımızla müşteri arasında sık sık ücret tartışması yaşanmaktadır. Nakliyeci sektörünün ve üyelerimizin akaryakıt zamları karşısındaki yakınmalarının ne kadar haklı , acil çözüm ve çalışamama noktasında oldukları şuradan da bellidir ki akaryakıtı satan istasyon sahipleri istasyonunu kapatanların sayısı ülke genelinde 1000'leri aşmış olması mazotu  satanın zarar etmesi yanında tüketenin ne kadar zorda olduğunun da kanıtıdır. Bu sonuç nakliye maliyetlerinin yüksekliği daha da yükselme zorunluluğu elbette sonuçta hizmet alan ve başta gıda olmak üzere tüketici vatandaşlarımıza da yansımaktadır. Bizler Bursa İlindeki Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanları bir araya gelerek  temsil ettiğimiz üyelerimizin yukarıda saydığımız çok haklı akaryakıtın getirdiği yakınmalarını ayrıca mesleksel diğer sorun ve problemlerimizi de ilgili yerlere çözüm yetkililerine aynı geçmişte olduğu gibi bugün bir daha ilettik. Konunun takipçisiyiz.
Editör: Haber Merkezi